Selvejende institutioner, som ejes af, administreres af eller får driftstilskud af Norddjurs Kommune kan gøre brug af indkøbsaftalerne, som Norddjurs Kommune har indgået på varekøb og tjenesteydelser.
I indkøbsbeslutningerne indgår følgende parametre: Pris, kvalitet, service, leveringssikkerhed, udvikling, vedligeholdelse samt hensyn til miljø, arbejdsmiljø, sikkerhed og sundhed.
Alle aftaler skal foreligge skriftligt for at forebygge misforståelser.
Det er indkøbsfunktionen, som vurderer under hvilken form, dispositionen skal udbydes og om der skal indgås en længerevarende samarbejdsaftale i form af en rammeaftale. Alle rammeaftaler er samlet i indkøbsfunktionen.
Indkøbsfunktionen ledsages af en kompetent faglig arbejdsgruppe i udbudsprocessen.
Den enkelte medarbejder i Norddjurs Kommune har tavshedspligt om de indgåede aftaler, hvilket betyder, at medarbejderen hverken må vise eller omtale noget om de indgåede aftaler til tredje part eller til konkurrerende leverandører.