Hvad er en chatbot?
En chatbot kan svare på spørgsmål om kommunale services og selvbetjeningsløsninger, f.eks. pas, MitID og børnepasning.
Hvad kan Muni?
I 2020 gik 37 kommuner sammen i samarbejdet DDH om det udbud, der resulterede i chatbotten Muni, og antallet af tilsluttede kommuner er i stadigt stigende.
Gevinsten ved at gå sammen om udviklingen af borgervendt AI-service findes i den synergi, der kan udnyttes på tværs af kommunerne.
I starten af 2025 gik Muni 2.0 i luften og har fået flere funktioner som bl.a. en stemme, hvilket øger tilgængeligheden for borgerne.
Muni får også mulighed for at integrere med flere fagsystemer, så borgerne kan gennemføre deres ærinde med kommune uden at skulle logge ind i mange forskellige systemer.
Det vil sige, at Muni svarer ud fra manuelt indtastede informationer, indhold på norddjurs.dk, indhold på borger.dk og indhold på andre hjemmesider og systemer.
Du finder Muni nede i højre hjørne på alle sider på norddjurs.dk.
Har du spørgsmål til Muni?
Skriv til nih@norddjurs.dk , hvis du har spørgsmål til Muni eller hjemmesiden generelt.
Læs mere om Muni