Djurslandsskolen har tre specialer:
Djursvej: Elever med generelle indlærings- og udviklingsvanskeligheder indskoling, mellemtrin og udskoling, samt administration og specialistteam.
Fjellerup: Elever med specifikke vanskeligheder og social kognitive vanskeligheder.
Stenvad: Elever med specifikke indlærings- og social kognitive vanskeligheder (8. – 10. klasse).
Eleverne visiteres til skolen via Skole- og dagtilbudsafdelingen i Norddjurs Kommune.
Elevgruppering:
Eleverne placeres i grupper efter alder og funktion.
Pt. har vi særlige grupper for børn med adfærds- kontakt- og trivselsproblemer (Fjellerup) og for børn med multiple funktionsnedsættelser, samt en gruppe for elever med autismespektervanskeligheder og svær retardering (Djursvej).
Undervisningen
Undervisningen skal tilrettelægges således, at der tages udgangspunkt i det enkelte barns forudsætninger.
Dvs. et individualiseret og specialiseret undervisningstilbud Indholdsmæssigt tages udgangspunkt i folkeskolens fagrække, og der arbejdes ud fra principperne i ”synlig læring” og med afsæt i Faglige Fællesmål.
Fritidsordningen
Fritidsordningen skal på samme måde tilrettelægge et tilbud, der tilgodeser det enkelte barn.
Børnene skal i fritidsordningen have mulighed for at være i et overskueligt fritidsmiljø, der fremmer børnenes udvikling socialt, følelsesmæssigt, kognitivt og motorisk.