Borgerne tilfredse med Jobcenter Norddjurs

Publiceret 03-06-2024

En stor undersøgelse fra KL viser, at 2 ud af 3 borgere i Norddjurs er tilfredse eller meget tilfredse med deres forløb i jobcentret, og på alle parametre i undersøgelsen ligger Norddjurs lidt bedre end landsgennemsnittet.

Debatten om jobcentrene og fremtidens beskæftigelsesindsats har taget fart under den nuværende regering. Nu er en ny undersøgelse på vej fra KL, og den viser, at de fleste borgere er tilfredse eller meget tilfredse med deres forløb hos jobcentrene. Særligt i Norddjurs, hvor de gode resultater er den foreløbige kulmination på et langt sejt træk, der begyndte i 2015:

"Værdig sagsbehandling og den rette hjælp er vores mantra, så det er dejligt at det også er det borgerne oplever. Men vi skal ikke hvile på laurbærrene, vi skal bruge undersøgelsen til at gøre hjælpen og borgernes oplevelse endnu bedre," fortæller Karoline Bergkvist Søgaard, formand for Arbejdsmarkedsudvalget i Norddjurs Kommune, inden hun tilføjer:

"Og så håber jeg at resultaterne fra denne undersøgelse kan nå at blive nærlæst af regeringens ekspertgruppe, inden de kommer med deres anbefalinger til fremtidens beskæftigelsesindsats."

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på svar fra knap 34.000 borgere i hele landet, som har været i kontakt med et jobcenter i 2023.

De gode resultater i Norddjurs ligger i forlængelse af den udvikling som også ses i andre opgørelser, blandt andet beskæftigelsesministeriets benchmark, hvor Jobcenter Norddjurs er kåret til bedst i Østjylland fire år i træk.

Oversigt over tilfredshed med forløb i jobcentret.

Kilde: Kommunernes Landsforening (KL) tværkommunale borgerundersøgelse på beskæftigelsesområdet F2024.

Læs mere om undersøgelsen på KL.dk

For yderligere oplysninger eller kommentarer kontakt:

Karoline Bergkvist Søgaard, fmd. Arbejdsmarkedsudvalget Norddjurs Kommune
Email: karos@norddjurs.dk
Tlf.: 51 51 75 71

Michelle Thybo Nielsen, konsulent Norddjurs Kommune
Email: mthy@norddjurs.dk
Tlf:: 23 82 26 13