Borgernes oplevelse skal være god lige fra de sidder hjemme og bestiller tid, til de ankommer, venter på at bliver ekspederet og efter mødet med medarbejderen igen forlader Borgerservice. Denne samlede oplevelse har nu fået et servicetjek.
Tidsbestilling er blevet mere overskuelig og målrettet
Tidsbestilling på norddjurs.dk er blevet mere overskuelig og målrettet de emner, som borgerne ønsker at blive ekspederet i. Borgerne kan sidde hjemme i ro og mag og finde den tid i Borgerservice i Grenaa, Auning eller Ørsted, som passer dem bedst.
Borgerne vil opleve, at de normalt kan finde ledige tider inden for ganske få dage. På den måde kan Borgerservice sikre, at medarbejdere med de rette kompetencer er klar til at ekspedere borgerne.
De ikke digitale borgere, kan ringe til Borgerservice på kommunens hovedtelefonnummer og bestille tid. Tidligere tiders lange ventetider er nu afløst af normalt ingen eller kun ganske få minutters ventetid.
Borgerne tilkendegiver generelt stor tilfredshed med tidsbestilling og medarbejderne i Borgerservice kan bruge deres arbejdstid bedre. Så tidsbestilling er en gevinst for alle.
Venteforholdene er blevet forbedret
Ved ankomst til Borgerservice skal borgeren registrere sig på standeren i ankomst og ventearealet. Når borgeren har meldt sin ankomst, så får medarbejderen automatisk besked på, at borgeren er ankommet og nu venter på at blive ekspederet.
Venteforholdene på Rådhuset i Grenaa er blevet forbedret. Et venterum er indrettet, så borgerne nu kan sidde i behagelige og rolige omgivelser, mens de venter på at blive hentet af en medarbejder.
Indgangen til venteområde på rådhuset i Grenaa
Indgang til venteområdet på rådhuset i Grenaa
Den Digitale Hotline hjælper med svar
Telefoniske ekspeditioner foregår i stigende omfang gennem Den Digitale Hotline. På telefon 70 20 00 00 kan borgerne få svar på generelle henvendelser og hjælp til selvbetjening på offentlige digitale selvbetjeningsløsninger.
Den Digitale Hotline er et samarbejde mellem cirka halvdelen af landets kommuner, hvor medarbejdere fra kommunernes Borgerservicecentre i 60 timer om ugen sidder klar til at besvare telefoniske henvendelser og hjælpe borgerne videre, hvis de er gået i stå i en digital selvbetjeningsløsning.
Samarbejdet gør det muligt at tilbyde telefontider både om aftenen og søndagen. Telefontiderne til Den Digitale Hotline kan ses på kommunens hjemmeside norddjurs.dk.
Vi håber med dette servicetjek, at borgerne fremover får en endnu bedre total oplevelse i deres møde med medarbejderne i Borgerservice.