Stor tilfredshed med madservice

Publiceret 04-11-2022

Brugertilfredshedsundersøgelsen viser stor tilfredshed med madservice fra Norddjurs Mad.

Hele 89% af brugerne hos Norddjurs Mad er samlet set tilfredse med den madservice, som de modtager. Det viser en ny spørgeskemaundersøgelse fra juni 2022.

Den generelle tilfredshed blandt borgerne afspejler sig blandt andet i positive tilkendegivelser overfor madens smag, duft, udseende og variation samt relationen til chaufførerne, der leverer maden.

Velsmagende mad og god relation til borgerne

Baggrunden for brugertilfredshedsundersøgelsen er, at Norddjurs Kommune er ansvarlig for at foretage en vedvarende kvalitetskontrol af den mad, der leveres til de borgere, som er visiteret til madservice.

Hertil er den politisk fastlagte målsætning, at minimum 80% af brugerne er tilfredse med den leverede madservice.

Leder af Norddjurs Mad, Lone Mølleskov, udtrykker stor glæde over resultatet, hvor tilfredsheden vurderes over målsætningen.

Resultatet bekræfter det vedvarende fokus på at procedure velsmagende mad og ikke mindst skabe gode relationer til borgerne:

"Vi er utrolig glade for den store tilfredshed, og forholdet til borgerne, der modtager mad fra os. Jeg ved fra dagligdagen, at alle i Norddjurs Mad arbejder på, at maden skal være velsmagende, derfor er det dejligt at få så mange positive tilbagemeldinger. Chaufførerne gør en forskel, kan vi læse af undersøgelsen. De beskrives som smilende, imødekommende og venlige. Det gør mig glad," udtaler Lone Mølleskov.

Poula Glargaard Andersen Overgård fra Grenaa, er én af de mange borgere, der modtager mad fra Norddjurs Mad, hvilket hun har gjort siden begyndelsen af 2021:

"Der er bestemt intet at klage over. Maden er fin, og det smager rigtig godt. Chaufføren er desuden rigtig sød,” udtaler Poula Glargaard Andersen Overgård.

Fokus på at forbedre madservice

De elementer af madordningen, som borgerne udviser stor tilfredshed over, vil prioriteres fremadrettet. Derudover vil der være fokus på at undersøge mulighederne for at imødekomme nogle af de forbedringsforslag og ønsker, som borgerne har tilkendegivet i spørgeskemaundersøgelsen:

"Der er altid noget, der kan arbejdes videre med og udvikles. Det er dét, som der gør arbejdet spændende," udtaler Lone Mølleskov.

Voksen- og Plejeudvalget har tidligere på året været på besøg hos Norddjurs Mad, hvor de så produktionskøkkenet og smagte maden.

"Det er meget tilfredsstillende at både borgerne og udvalget synes, at maden smager godt," afslutter Lone Mølleskov.

Fakta

• Norddjurs Mad er offentlig leverandør af madservice i Norddjurs Kommune. Ved udgangen af september 2022 leverede Norddjurs Mad madservice til ca. 300 borgere.

• Voksen- og plejeudvalget har besluttet, at der fremover gennemføres brugertilfredshedsundersøgelser hvert andet år blandt leverandører af madservice i Norddjurs Kommune.

For yderligere oplysninger eller kommentarer kontakt:

Lone Mølleskov, leder af Norddjurs Mad
Mail: Lomo@norddjurs.dk
Tlf.: 20 57 34 87